tisdag 10 juli 2007

Livet är inte bara golf

Som ni förstår är ju meningen med livet i stort sett golf. Det är ganska fantastiskt att undertecknad har den inställningen med tanke på hur jag spelar... Man kan ju se det så här - vá kul att ha så mycket kvar att lära.

Nåväl, golfbanan kommer att stänga sisåsmåningom, vilket är tråkigt och ledsamt. Men en sann golfare deppar ju inte ihop utan spånar ju självfallet kring andra roliga sysselsättningar.

Därför har jag suttit och bevakat biljettsläpp till Barcelonas stadion Camp Nou. Stadion tar in 60 000 fotbollsentusiaster - med hemmaspelare som Ronaldinho och Thierry Henry. Höjden av fotbollshöjdpunkter vore att beskåda El Classico - det legendariska derbyt mellan Barcelona och Real Madrid. Men helt fel vore inte heller att se matchen FC Barcelona - Inter den 29 augusti i år.

När jag tittar i min plånbok så inser jag att, visst, fotboll i Barcelona kan det bli - men inte i år! Hursomhelst, en riktig golfare (och även oriktiga) ger inte upp - kanske blir det en vårmatch 2008.

FotbollsDirren

Bilden är hämtad från www.fotoakuten. se

Inga kommentarer: