måndag 16 juli 2007

Legkoll, snö och trädgårdskalas

Ja, det var ungefär det som har hänt de senaste dagarna. Men vi tar det från början. I torsdags på väg hem till landet, stannade jag till vid glasbanken på Tunapark och då fick jag förvånande nog visa leg för att köpa ett par flaskor rosévin! Det var faktiskt ganska skrattretande - för det första ser jag verkligen inte ut som någon tonåring, för det andra var jag kontorsklädd med skinnportföljen i högsta hugg, dvs. inte klädd i t-shirt och jeans.

I fredags jobbade jag på distans från landet. Det visade sig vara ett genidrag. Fick gjort mer än vad jag skulle fått gjort på kontoret gissar jag. Solen sken så jag kunde sitta på altan med det bärbara datorn och snickra på word-dokument. Så plötsligt såg det ut som om det snöar. Luften var på ett par minuter full med frö liknande maskrosfrön. Nu var det inte maskroser som släppte frön utan förmodligen någon växt nere vid ån. Undrar vad för någon växt? Hur som helst var det ganska effektfullt - solsken och frö-lull över hela backen.

Trädgårdskalas i Backen

I lördagseftermiddag var det kalas i backen. 8 vuxna och 6 barn åt grillkorv och tårta. Tipspromenaden vanns av den familjen som hade alla rätt! Nästa år får det bli lite svårare frågor. Sambon och jag var så lättade när vi insåg att solen hade bestämt sig för att parkera sig över backen. Det kunde inte ha blivit bättre väder! Det är lite lättare att ha så många små barn på besök om de kan vara ute och leka. Som vanligt var sambons bilsamling från barnsben den största attraktionen.

Nu tar nedräkningen vid - 5 arbetsdagar kvar innan den efterlängtade semester börjar.

A

2 kommentarer:

Dirren sa...

Dagdrömmer du A? Legkoll på bolaget i din ålder?

Anonym sa...

Nä, faktiskt inte - för ett par år sedan tyckte jag att det var rätt så skoj att få visa leg - men nu! Vilket skämt!

A