måndag 30 juli 2007

Dåligt väder?

Tycker du att vädret har varit dåligt i sommar? Aftonbladet påstår till och med att juli månad varit så dålig att folk riskerar att bli deprimerade.

Jag säger bara en sak - tycker du att vädret är dåligt: börja spela golf. Då är vädret ytterst sällan för dåligt = åska, ihållande regn eller snö.

En halvmolning dag med några stänk är perfekt för en golftur. Smådugg gör ingenting - däremot sätter frosten stopp för det roliga.

Där ser ni - ännu en anledning att börja spela golf.

GolfDirren

Som precis gått en tur på Eskilstuna golfbana och därför nog slår till på en ny klubba imorgon, visserligen en järn 3:a - inte en järn 5:a som jag tidigare gaggat om. Förresten molnbilden kommer från www.freefoto.com

2 kommentarer:

sa sa...

Precis som min salig moder sa, "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.".
Därför satsade jag alldeles för mycket pengar på ett jättebra regnställ som jag omgående fick användning för på Strand i söndags. Underbart att spela i regn utan krånglande paraply och fladdriga regnkläder.
Precis som dirren säger, det är bara frost och snö som hindrar en golfspelare. Som det var förra året kan man faktiskt spela ända mot slutet av november. Därefter kan det bli problem med dagsljuset. Man behöver ju ändå 4-5 timmar.
Ett personligt tips till dirren: Jag har använder inte långa järn (3-4) utan har med viss framgång provat hybridklubbor, som är enklare att slå med. Prisvärda hybrider finns på NordicaGolf.se, t ex Power Play 5000 Utility Iron

Dirren sa...

Ja, det hann bli en begagnad järn 3:a á 80 kronor. Har idag varit i en jättestor golfaffär - Dormy - Barkabys outlet. Jisses, jag blev helt snurrig och köpte mig endast en liten tröja. MEN innan dess hittade jag ett par Eccos golfskor för det finfina priset 400 kronor.

Hybrider - jag tror att min 4:a är en hybrid. Dessutom har jag en 3:a och en 5:a som kallas för metalwood - eller är det också hybrider. Det är en hel vetenskap det här med golf. ;D