fredag 20 juli 2007

Distansjobb och journalister

Avslutar arbetsveckan med distansarbete från lyan, härligt. Njuter av solen med en Magnum Colombia och boken "Samhällskommunikation" för att stilla Luthers trägna behov av arbete. Precis när jag inleder kapitlet om Varumärkesarbete ringer mobilen och plötsligt har jag en enträgen journalist i luren som undrar varför inte Eskilstuna kommun har någon slogan. Febril tankeverksamhet utbryter och lojal som jag är mot arbetsgivaren svarar jag diplomatiskt att vi endast kommunicerar vår logotype/vårt vapen för att stärka Eskilstuna kommun som avsändare.

Journalisten var nog ute efter mer djuplodande information, men jag avböjde artigt med att det är den strategin vi för närvarande har. Sådär, nu har jag gjort mitt mediautalande för i sommar hoppas jag. Nästa vecka styr jag över samtalen till dirren som ska vara expert på att möta media, iaf med tanke på titeln. ;-)

God helg!

DistansAnnapanna

3 kommentarer:

SloganDirren sa...

Finfint jobbat Annapanna - kolla bara va kreativ och smart man blir av distansarbete. Det ska jag ägna mig åt nästa vecka.

Anonym sa...

Skor och golfklubbor? Själv går jag barfota på sommaren i den naturliga mixen av mossa och gräs som finns i vår trädgård. Golfklubbor kan vara bra ibland. Hyr filmen "Järn 3:an" så får du veta varför.

Tack jourhavande informatör som svarade media så klokt. Är förresten glad över att vår kommun inte har någon töntig slogan.

Sommardrinks-zippande hälsningar från
Mesta-bon som ligger i hängmattan och sträckläser tredje delen av Stieg Larsson deckartriologi. Sååååå bra.

Anonym sa...

Kul att vi får en hälsning/inlägg från en lycklig semesterfirare. Hoppas du laddar batterierna ordentligt nu. ;-)

Annapanna