onsdag 11 juli 2007

Alla goda ting är tre

Att städa och rensa efter 3 års arbete medför en del summeringar. E-post, dokument, bilder - många är bevisen på att jag faktiskt gjort en hel del här. Det har varit många roliga, konstiga, jobbiga och intressanta "ärenden". Och jag kan konstatera att det hänt en del trots att det ibland känns som att det står helt blixtstilla.

Samtidigt med jobb-bokslutet passar jag på att göra ett personligt halvårsbokslut. Och jag konstaterar då att alla goda ting är tre - i varje fall under det gångna halvåret:

1) Golf
Du som läst bloggen är säkert jättetrött på mitt golftjatande men glöm aldrig varför golf är så bra:

* frisk luft och motion för en stillasittande kontorsråtta

* socialt - jisses va mycket folk man träffar som man annars aldrig skulle slå sig i slang med

* avstressande - det går inte att tänka på något annat än hur man ska få bollen i rörelse. Tankar på gigantiska pappershögar med brådskande arbeteuppgifter, lynniga chefer, tvätt och städning som borde bli gjord eller annat otäckt som fastighetsskatt eller vanlig enkel läskig moms finns inte. Golf är bra för hjärnan!

2) Nytt jobb
Nya tider - nya utmaningar. Härligt!

3) Bloggen
Alla nya sätt att kommunicera på är självklart intressant för en informatör. En blogg där man kan skriva om både ditten och datten är hur kul som helst.

SummeringsDirren

Treor och andra siffor hittas på www.freefoto.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Se där, nu har dirren till och med fått det på pränt att det är dessa tre ting och inga andra som snurrar i hennes skalle om dagarna.

Cellkamraten behöver semester snart...eller nu. ;-)

AP