tisdag 26 juni 2007

Växeln hallå, hallå koppla mig till...

Min praktik-tour fortsätter. Idag var det dags för vår telefonväxel att ta hand om mig för en dag. Syftet är och var att lära mig mer om deras arbete + ge dem lite söktips för att underlätta arbetet och servicen.

Tjejerna i växeln är snabba med att ge besked och hitta bland alla dessa krångliga titlar vi kommunaställda har. (Ta till exempel titeln biståndshandläggare. För någon utanför den kommunala apparaten är det en titel som säger nada).
Hur som helst insåg jag snabbt att det är många av oss som är dåliga på att hänvisa våra telefoner, skärpning! För hur kul är det att sitta i luren och låta signal på signal gå fram utan svar? Jag insåg även att växeln är en viktig målgrupp för oss informatörer i vårt informationsarbete. Växeln är ju kommunens hjärta och ska självklart vara uppdaterade på de senaste nyheterna/förändringarna, så från och med nu är tjejerna med våra sändlistor. (Guldstjärna kanske?);-)

Dagen bjöd med andra ord på såväl insikter som nya idéer och förhoppningsvis fick tjejerna också nya tips på hur de kan hitta kommunal information via våra kanaler.

För övrigt känns det som jag kommer drömma om Eskilstuna kommun i natt med tanke på hur många gånger jag har hört det idag.... ;-)
Annapanna

2 kommentarer:

Dirren sa...

Praktik i växeln - vad gör Annapanna då tror ni? Kunde inte hålla sig särskilt länge innan hon började busringa från växeln till sina mycket-upptagna-med-viktiga-arbetsuppgifter kollegor (läs Dirren). Seriös praktikant, eller hur!

Anonym sa...

Jag måste ju hålla koll på fuskdirren, oavsett var jag befinner mig. ;-)

Annapanna