måndag 11 juni 2007

Toller och en hårt arbetande sambo

Min sambo har i helgen införskaffat en par riktiga trätoller (svensk översättning: träskor). Älsklingen är dock ingen en toffeln. Fattar inte var han får all energi ifrån! Jag har suttit i skuggan och flåsat och nästan hållit på och få värmeslag, han har tvättat bilen, klippt gräset, fällt två stora granar på grannens tomt, snickrat en kökshylla, målat hyllan två gånger, tvättat en maskin tvätt innan jag hunnit vakna (!), plockat bort cementtrappan, börjat regla för att lägga trall på betongplattan utanför entrén, läst min näst sista inlämningsuppgift i jakt på stavfel och hjälp polisen att lägga i båten. Jag har säkert glömt något - jag orkade inte ens hålla reda på min energisprutande älsklings alla upptåg.

Nu sitter jag på kontoret - och önskade att det fortfarande var helg - jobba på sommaren borde vara förbjudet!

Junior A

Bilden på tollerna är från www.reinhold.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Träskor är inga skor för en toffel, så tur att P inte är en sådan, ha, ha. Trätollor för mig = vrickade fötter, men han kanske har bättre styrsel på sina fötter? ;-)

Annapanna

Junior A sa...

Styrsel och styrsel - det beror på i vilket tillstånd man är i! ;-)

Jag ska upplysa sambon om vrickningsvarningen!