tisdag 19 juni 2007

Skolavslutning m.m.

Nu har jag äntligen avslutat mina studier och kan lägga ytterligare 5 akademiska poäng i ledarskap till min meritlista. Dessutom är det extra roligt att få väl godkänt på hela kursen. Jag är supernöjd med studierna samtidigt som det ska bli skönt att vara ledig när man kommer hem från jobbet. Det har kanske inte varit rikigt idealiskt att byta jobb, jobba heltid och plugga på halvtid, men nu är det klart för den här gången. Kanske blir det även kursen i Förändringsarbete till nästa vår. Får se...

Det har varit en hel del roliga aktiviteter på sista tiden. I fredags var jobbet på båttur. Vädret var ritkigt bra, solensken så det var bara att njuta av utflykten. Dessutom vann jag ett ckricketspel i utlottningen i tappa-tävlingen. Det kommer väl tillpass på landet. I går var delar av jobbet i Mariefred. Efter en lunch på Gripsholmsvärdshus fick vi en guidadtur på Grafikens Hus. Alltid trevligt att besöka museet eftersom de byter ut grafiken ett par gånger om året.


I lördags åkte vi på blomsterjakt. Av någon anledning är det jämt svårt att få tag i vita pelargoner. Sambons tålamod prövades hårt, men efter ett par besök i olika blomsterbutiker kunde vi återvända till Backen med både vita och röda pelargonier som nu planterats i zinkbaljor och hinkar. Den nya uteplatsen börjar ta form och är nästan klar. Nu blir det en mycket större yta framför entredörren.

Söndagen bjöd på regnväder från morgon till kväll så det blev en del inomhusarbete. Kökshyllan behövde ha ytterligare en omgång färg, liksom fönsterfodret i badrummet. Och det var jag som målade! De ni! Hög på målarfärgsånger tog vi en liten biltur till Underbara hem där ett nytt husdjur införskaffats. En liten groda i keramik som lystrar till namnet Drömprinsen ska hålla Kalle Katt sällskap på altanen.

Idag ska jag träffa stadshuspinglorna för en drink efter jobbet. Jobbet och jobbet förresten - idag är det inte så mycket jobb för pinglorna eftersom de är på båtutflykt till Birka.

Junior A

Ballongerna är hämtade ifrån www.sxc.hu/home

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja sommarlovet!
Jag är impad att du får med dig Per på din blomsterrundor. Jocke skulle totalvägra. :-)

Jag ser fram emot att utmana dig i cricketspel i sommar. ;-)

Annapanna