tisdag 5 juni 2007

Nationaldagen den 6 juni

Ja, så var det dags att fira nationaldagen i morgon. Undrar dock hur detta ska firas, tycker inte att Sverige fått till en tradition ännu. Å andra sidan tar det ofta lång tid innan nya traditioner blir till, speciellt om det ska ske på nationell nivå. Jag är av den uppfattningen att vi skulle gjort midsommarafton till nationaldag eftersom det förmodligen är den dag som svenskarna tycker är den svenska folksjälens högtid. Då kunde vi dessutom bevarat annandag pingt som helgdag. Pingsten kommer nog att bli decimerad till en helt vanlig helg så småning om och det är ju synd tycker jag. Nåväl, jag kommer att sitta på landet imorgon med mina studier och sambon ska greja med de sista köksjusteringarna så det blir inget speciellt firande imorgon för våran del. Idag blir det dock grillning och premiär för svensk nypotatis. Det ska bli smarrigt.
-
Vad gäller stegtävlingen kan jag meddela att jag nu har avverkat 517 km sedan den 2 april och ligger för stunden på ett genomsnitt på 9730 steg/dag.
-
Junior
-
Flaggan är hämtad från www.fotoakuten.se

Inga kommentarer: