tisdag 19 juni 2007

Malvor på utflykt

Idag har jag och den femte kvinnan ägnat oss åt samkväm med kollegorna. Destinationen var okänd i morse när vi styrde kosan mot Strängnäs där båten Tor väntade på oss. Efter en rejäl räksmörgås och kaffe fick vi dela in oss i olika lag för att tävla i diverse kunskapstester mot varandra. Heja, vad kul tycker jag som är en riktig tävlingsråtta - och dessutom blev jag utsedd till lagledare för mitt proffsiga lag. :-) Eftersom det var ok att anlita livlinor och publik var vi snabba med att kontakta väl utvalda personer som har koll på läget eller iaf var i kontakt med en dator...(tack, ännu en gång för hjälpen, sa och hoppas bubblet smakade. )

Efter sisådär en och halvtimme anlände vi till Björkö/Birka som var utflyktens destination och där väntade guidning på ön av en mycket engagerad guide som berättade om livet på Birka på våra vikingars tid. Vid två-tiden var det dags att bege sig mot båten och lunchen som smakade ljuvligt efter många timmar ute i det fria. Alla var hungriga och vissa mer än andra, no names...

Till slut var det äntligen dags att utse vinnarlaget i tävlingen och tro´t eller ej men mitt lag knep första platsen med hela 48 poäng av 50 möjliga, hurra! Första priset var tre trisslotter som i sin resulterade i en vinst på ytterligare en lott som ska skrapas imorrn eftersom lotter blir bättre om de ligger till sig en dag. :-)

Trötta och glada traskade sedan jag och den femte kvinnan iväg till en pub nära dig för att avrunda dagen tillsammans med junior. :-)

The winner ;-)
Annapanna

Foto: Birka - Riksantikvarieämbetets webbplats

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst passar ni pa att roa er nar jag har semester :-(

Ni ska ha trakigt da och sakna mig hela dagarna

Dirren

Anonym sa...

Du vet ju hur det är när dirrar är borta, då dansar medarbetarna på borden/roar sig. :-)

Annapanna