måndag 4 juni 2007

Juniors bokförslag

Nu har jag kommit fram till att jag vill föreslå följande tre böcker nästa måndag:

Chicklit
Marian Keyes: "Är det någon där?" Många läsare har gett det fem stjärnor på www.bokus.se. En läsare skriver: "Jättebra!! Helt klart Marian Keyes bästa bok hittills! Jag grät så tårarna rann och skrattade så tårarna rann. Läs den!"

Jämställdhet
Varför inte ta någon riktig kändisförfattare med ett historiskt perspektiv? Jag läser gärna Simone de Beauvoirs "Det andra könet". På bokus skriver man följande"Simone de Beauvoirs sakliga, inspirerande och roliga uppgörelse med manssamhällets alla myter om kvinnan utkom 1949. I dag har hennes bok om kampen för kvinnans frigörelse och jämställdhet blivit en efterfrågad klassiker. Det andra könet handlar om kvinnans olika roller, hennes utveckling, om fakta och myter, och om hur det känns att vara kvinna."

Nobelpristagare
Håller med Annapanna! Jag är nyfiken på Orhan Pamuk och läser gärna "Den svarta boken".

Junior A

Inga kommentarer: