lördag 30 juni 2007

Jag har blivit en nörd

Redan igår bestämde vi att vi skulle ut och spela golf idag lördag.
Herregud, vädret kan ju bara inte vara dåligt på en golfspelardag!
Mmm, morgonen började så där lite i molnens tecken för att vid lunchtid faktiskt till och med dugga och så småningom regna. Hur gör vi? Nja, det var ingen diskussion - vi kan ju i varje fall åka och spana in korthålsbanan i Solbacka, 45 minuters bilfärd härifrån. Regnar det för mycket fikar vi och åker hem igen.

Väl där småduggade det - alltså gick vi ut på banan. Vid hål 7 började det att spöregna - men vad gör det: vi har ju regnkläder. Och hur gick själva golfspelet? Helt åt h**vete.

Banan var sådär, vädret var rätt dåligt, spelandet gick uselt och bilturen varade i nästan två timmar tur och retur och trots allt detta är jag nöjd. När jag summerar ovan inser jag att jag blivit en riktig nörd - golfnörd.

Dirren
Bilden på den regniga vägen har jag hämtat från www.freefoto.com

3 kommentarer:

sa sa...

Jag trotsade också vädret och gick en runda på Eskilstuna GK golfbana. Uruselt resultat som inte kan skyllas bara på vädret, då min kompis fick 39 p och sänkte hcp.
Man får intala sig själv att varje runda och varje boll på något sätt bygger på kompetensen.

Anonym sa...

Golfnördar är ordet! :-)

Annapanna

A sa...

Dirren var inte så ledsen för det - det kunde faktiskt vara värre, tror jag iallafall...