torsdag 28 juni 2007

Identitetsbyte: "Junior A" blir "A"

Ja, det har inte varit lätt att komma fram till ett beslut om namnbyte! Junior kom till i all hast när jag upptäckte att Annapanna och jag inte kunde skriva under samma signatur - A som i Malva. Någon Junior är jag inte så namnet måste ändras! Efter mycket funderande har jag kommit fram till ett beslut, men jag har funderat och valt bort en hel del:

Tingeling - visst känns det som om man vill va den lilla guldälvan, men inte alltid. Ibland behöver man ta på sig djävulshornen och då funkar inte ett sådant namn.

Filifjonkan - ett roligt namn, men efter Tove Jansson beskrivning av Filifjonkans karaktär gick det namnet bort.

Kermit - Den fina grodan var en favorit som barn. Mupparna var älsklings programmet. Men nä, det går inte att som vuxen och seriös kvinna kalla sig Kermit.

Skånskan - bra och sant men ändå inte riktigt bra.

Prästkragen - Skånes landskapsblomma. Men nä, visserligen är jag både döp och konfirmerad men inte speciellt gudfruktig i vardagen.

Några smeknamn från barndomen att plocka upp har jag inte heller, jag envisades nämligen med att kallas vid hela mitt förnamn. Efter mycket huvudbry i denna oerhört komplicerade fråga har jag kommit fram till att Junior helt enkelt ska strykas och kvar blir ett enkelt A som min nya signatur.

Junior A - för sista gången med den här signaturen!

3 kommentarer:

sa sa...

Lite fantasilöst, men praktiskt med ett kort namn och A hamnar ju ofta högt upp i listorna.
Lycka till med din nya id.

Anonym sa...

Då får vi se hur länge vi klarar oss utan att blanda ihop våra signaturer. Jag är ju också en A även om jag oftast orkar skriva Annapanna. :-)

A sa...

Sa: Håller helt med! Oerhört fantasilöst men det var det enda jag kände mig bekväm med.

Annapanna: Jag har gjort en justering i listen så att det tydligare ska framgå vilka id vi har. Förhoppningsvis blir det ingen sammanblandning om vi håller oss till dessa signaturer. ;-)