torsdag 28 juni 2007

I skog och mark bland höns och kräftor

Igår eftermiddag 16.00 blev jag upphämtad utanför stadshuset. Dax igen för hönsträff! Denna gång på kycklingmammans land som vi andra hört talas om nu i nästan 25 år.

På landet - det låter som ett dragit, litet torp med utedass och massor av mygg. Så jag tog på mig jeans och två par strumpor för att hålla de värsta myggorna borta. En påse med extra värmehållande akututrustning som tjock tröja och jacka packades också med.

Vägen till landet var lång och krokig - jag blir lite lätt åksjuk och var orolig för att inte skulle ha någon aptit när vi kom fram då jag visste, med tanke på vem som var värdinna, att det vankades massor av mat och efterrätt!

Men illamåendet gick över så snart jag kom ur bilen och fick vittring på förrätten: svenska kräftor serverade tillsammans med ost, kex och vitt vin. Efter det en utsökt god lasange och ett glas rött. Denna trerätters avslutades med fransk chokladtårta och kaffe plus ännu mer rött.

Och det dragiga lilla torpet = var ett mycket smakfullt nyrenoverat riktigt hus, med spoltoa och värme helt myggfritt.

Hönsträff det är grejor det! Trots lätt huvudvärk dagen efter.

HögstaHönset - Dirren

Bilden på den krokiga vägen är hämtad från www.freefoto.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Suck, den där dirren gör inte annat än roar sig nu förtiden. Först Cypern och sen den här utflykten. Inte undra på att det ojas på rummet över huvudvärk var och varannan dag. ;-)

Annapanna