måndag 4 juni 2007

Helgrapport

Helgen inleddes egentligen redan efter fredaglunch eftersom jag valde att ta några timmar flexledig efter ett möte i huvudstaden. Tanken var att jag skulle ta mig till söder och kolla in Monkibutiken på Götgatan 19, men pengarna tog slut redan efter inköp på både Topshop och Zara så det får bli en annan gång. På Topshop inhandlades denna lilla trasa, som förhoppningsvis kommer väl till pass nu när sommaren har parkerat sig över Mälardalen. Dessutom kunde jag inte motstå en praktexemplar av en vit hortensia när jag gick förbi Hötorget. 60 kronor var ett otroligt bra pris. Eller hur?

Lördagen var "pysseldag". Köket är nästintill klart, det saknas några småjusteringar, men annars är det i princip färdigt. Möblerna är på plats, mattorna har rullats ut och inredningen med "lullul" och blommar färdigt. Det är så fint, men sambo har gjort ett utmärkt jobb! Ett riktigt fint kök i lantlig stil i färgerna vitt och begie/grått med mörka trämöbler och röda inredningsdetaljer. Mårbackapelargonierna och den vit hortensian är pricken över I:et. Nu får AnnaPanna och J kommer ut och ta med sig digitalakameran så att vi kan lägga upp lite bilder på bloggen.

Festen på lördagskvällen var riktigt lyckad. Trevliga människor som jag inte träffat tidigare. God mat och lekar och tipspromenad. När vi cyklade tillbaka till stugan vid 2 snåret var det dock riktigt kallt och fuktigt i luften. Myggbetten som jag alltid får så fort jag visar mig ute kliar på benen, trots att jag hade både nylonstrumpor och byxor på mig!!! Har ni tips på något man kan äta för att myggen ska låta en vara så tas det tacksamt emot! Funkar vitlökskapslar?

Söndagen ägnades åt studier under ett parasoll! Nu vill jag bli klar med dessa så att jag kan njuta av varje ledig stund i solen.

Junior A

Klänningen är från www.topshop.com. Kolla gärna in www.monkiworld.se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Digitalkameran är laddad. :-) Vi får höras om när det passar med ett besök. Helgen är bokad med annat jox, men det finns ju vardagkvällar oxå.

Annapanna