onsdag 20 juni 2007

Flyttkartonger, bokstrul och körsbärsmarmelad

Idag är det flyttdag på jobbet. Nästan alla 60 personer ska byta rum. Jag kommer att byta till en annan korridor så att jag blir granne med mina juristkollegor. Just nu är det lite upp och nervänt på jobbet. Flyttgubbar och tjänstemän om vartannat.

Som ni vet beställd jag böcker från bokus den 12 juni. Leverans skulle ske inom 3-6 dagar. Eftersom jag ännu inte fått någon avi från posten ringde jag idag till bokus som kunde upplysa mig om att boken Konsten att vara snäll tagit slut och därför hade leveransen inte kommit iväg! Tråkigt att man inte självmant skickar besked till sina kunder när sådant inträffar.

Hur som helst plockade jag bort boken som var restad för då kunde leveransen gå iväg idag eller imorgon! Sommarböckerna vill jag ha på en gång. Eftersom jag nu inte har några böcker till den långa midsommarhelgen var jag "tvungen" att besöka Akademibokhandeln på lunchen och då inhandlades förutom Konsten att vara snäll även Marklunds Nobels testamente, Östergrens Gangsters som är en fortsättning på Gentlemen och Malmstens Mitt första liv.

Sedan var jag tvungen att kolla in Kahls för att köpa på mig Årechoklad till sambon och en burk körsbärsmarmelad med mörk choklad till mig, super gott på knäckebröd med ost.

Junior A
-
Marmeladbilden är från http://www.valmasdottrar.se/ och kartongen från nationalvaruhuset, http://www.ikea.se/


Inga kommentarer: