måndag 21 maj 2007

Vitnos rullar vidare

Idag var det dags för den hemska besiktningen för Vitnos. Hu, jag har sovit uruselt inatt eftersom jag befarade att protokollet enbart skulle bestå av 1:0r. :-( Att besikta bilen är lika hemskt som att gå till tandläkaren, i alla fall i min värld.)

Hur som helst började besiktningen bra och besiktningsmannen berömde till och med Vitnos för hennes bromsförmåga.
-Bra tjejen, tänkte jag tyst för mig själv och självförtroendet stärktes snabbt. När det var dags att hissa upp Vitnos för att knacka på underredet och kolla hjulen höll jag mig undan och bad en stilla bön att besiktningsmannen inte hittade en massa fel. När vi åkte ut ur besiktningshallen höll jag låg profil (ovanligt, men faktiskt helt sant) och lät honom sköta snacket. Döm om min förvåning när han endast påpekar glappet på styrleden och att vänster skyddsbälg är skadad (anmärkningar som redan påpekades förra året, hrm).
- Hurra! Så lättad jag blir, var jag tvungen att utropa och klappa Vitnos på instrumentpanelen.
Besiktningsmannen skrattade gott, men påpekade samtidigt att jag var tvungen att åtgärda felen inom en månad och göra en ombesiktning.
- Nemas problemas tänkte jag eftersom jag misstänkte att reprationen inte urholkar min ekonomi helt och hållet, och det fick jag även bekräftat när jag bokade in en reparationstid som redan blir av kommande vecka.

Så nu verkar det som jag och Vitnos får umgås ytterligare ett år och kanske öva på fler dikeskörningar. ;-)

Senior A och Vitnos - två tjejer med rätt inställning till livet ;-)

Bilden är från i vintras och jag är fotografen.

Inga kommentarer: