onsdag 16 maj 2007

Åter på hemmaplan


Jaha, då är jag åter tillbaka i Mälardalen efter en utflykt till Luleå. Vädret var inget vidare så intrycken var inte de bästa av Luleå. I ävlen låg det fortfarande kvar isflak och på torget utanför hotellet låg det små snödrivor kvar! Träden hade inte slagit ut och det var endast ett par plusgrader. Det kändes som en tidig marsdag. Under måndagen och tisdagen var det dessutom regnväder.

På plussidan kan noteras att Stadshotellet var ett bra och trevligt hotell med vänlig personal. På hotellets italienska restaurang "Tallkotten" åt jag det bästa entrecoten jag någonsin ätit i Sverige. Det är nästan som man skulle ta sambon till Tallkotten bara så att han för uppleva denna njutning! "Tallkotten" förresten - vilket underbart namn på en italiensk krog i Norrland!

Arbetsmässigt var det en intressant förhandling i tingsrätten som innehöll många olika aspekter. Dom meddelas först den 13 juni.

Nu ser jag framemot den stundande storhelgen på landet som till största delar ska ägnas åt mina studier. Sambon håller enträget på med köksrenoveringen. Innan dagens biff kan läggas på grillen ska jag kolla synen hos optikern - har sett ett par snygga metalbågar som jag vill ha, nämligen, och då är det lika bra att kolla om glasen behöver ändras i styrka.

Trevlig helg!

Junior A
-
Bilden på tallkotten är från http://www.fotoakuten.se/

1 kommentar:

Dirren sa...

Schysst att du är hemma igen - vi har saknat dig på bloggen :)