torsdag 3 maj 2007

Sushi

Idag var jag och Senior och åt sushi-lunch. Gott i gott gott! Min vän introducerade mig i sushi-ätandet för ett par år sedan och allt sedan dess får jag sushi-abstinens om jag inte får äta dessa godbitar minst en gång i veckan. Konstigt det där med sushi - antingen verkar man avsky dem eller älska dem. Själv gillar jag fisk förutom alla de där olika typerna av inlagda sill, som för övrigt är lika rå som sushi och stekt sill (ja, jag vet att jag är skånska, men det hjälper inte). Hur som helst är sushi en toppenlunch för kontorsråttor som inte rör sig så mycket.

Tack för lunchen vännen, och den alltid lika energikrävande diskussionen om livet i stadshuset ;-)

Junior A

(Bilden är från www.samuraisushi.gastrogate.com)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv och hör av dig igen när det suger i sushitarmen. Tack och lov blev eftermiddagen inte lika energikrävande som vårt samtal på lunchen. :-)

Senior A