måndag 7 maj 2007

Studieåterkoppling nr 2

Ja, nu har jag fått min bedömning på inlämningsuppgift nr 2 som gick ut på att jämföra och analysera två olika organisationer utifrån det strukturella- politiska-, symboliska- och HR-perspektivet samt genusperspektivet. Återkopplingen löd så här:

Vilken intressant jämförelse du gör! Jag läser med nöje dina målande beskrivningar där du så smidigt väver in de teoretiska aspekterna och de olika fenomen som du väljer att belysa. Du är ambitiös, skriver mycket levande och använder ett bra språk - akademiskt utan att bli högtravande, har en bra struktur och bra referenser vilket sammantaget ger en behaglig - dock inte förbipasserande, läsupplevelse. Du utnyttjar litteraturen väl.

Du beskriver dina båda organisationer bra och noggrannt. Likväl analyserar du dessa i de fyra perspektiven från olika håll med bra exempel från de två organisationerna. Genusdiskussionen är utmärkt - jag hade dock önskat att du bakat in det i övrig diskussion, för ofta läggs dessa frågor i olika organisationer och i samhället i stort brevid visioner och verksamhetsmål - hur ska det annars bli naturligt?! Jag kan se att genus kan aktualiseras/analyseras ur alla fyra perspektiven.

Omdöme: VG

Betyg: Utomordentligt

Bra va! Nu ska jag fortsätta med uppgift nr 3.

Junior A

3 kommentarer:

Dirren sa...

Grattis! Tänk att en så "besvärlig" akademiker kan vara så smidig och oakademisk ;)
Well done!

Dirren

Anonym sa...

Här kommer en virtuell guldstjärna till den duktiga studenten, vassegó
hälsar senior A.

Junior A sa...

Tack för guldstjärnan!

Visst är det besynnerligt att en akademiker kan göra sig förstådd?! Roligt att läraren valde just denna kommentar eftersom jag påpekat att en av organisationerna mer eller mindre föraktar akademiskt tänkande trots att den behöver just akademiker för att utföra kvalificerade uppdrag!