torsdag 31 maj 2007

Sista maj

Idag är det sista dagen i maj och det har i vart fall slutat att regna, även om solen inte vill ge sig tillkänna. I morgon är det första dagen på sommaren! SMHI lovar solsken och temperaturer kring 20 grader till helgen, så det är bara att tack och ta emot.

Imorgon är jag på möte i Stockholm på förmiddagen och på eftermiddagen ska jag ta mig friheten att flexa. Jag vill gärna ta mig en tur på söder och kolla in den nyöppnade Monki-butiken. I morgon är det släpp för junivinerna på systembolaget - jag har såklart redan tagit del av Kronstams vintips på www.dn.se och gjort en liten inköpslista.

På lördagkväll ska vi på 40-års fest. Annars kommer vi att fortsätta med köksprojektet som närmare sig slutet. Sambon har dock upptäckt en "grej" som innebär "vissa justeringar"...vad det nu innebär! Två praktexemplar av mårbackapelargonior inhandlas på torget i går så det bli nog lite kökspyssel för min del. Studierna rullar på. Just nu håller jag på att läsa Flugornas herre av Golding. Dessutom börjar datumet för nästa bokklubbsmöte närma sig och jag har ännu inte öppnat den boken!!

Vi hörs igen på måndag ;-)

Trevlig helg!

Junior A

PS. Var är mina bloggkompisar egentligen? Misstänker att Senior är/varit iväg på kurs, men Dirren då? Hon kanske har slagit klorna i den riktiga direktörens kontorsstol!

2 kommentarer:

Anonym sa...

OH,var ligger Monki-butiken? Den måste även jag kolla in. :-)

Annapanna

Junior A sa...

Butiken ligger på Götgatan 19, på Söder. Inte denna gången heller kom jag till butiken! Pengarna tog slut efter inköp på både Zara och Topshop, men nästa gång...

Kolla gärna in kollektionen på www.monkiworld.se