måndag 7 maj 2007

Mongo Maräng går en rond

Du vet inte vad du har gett dig in på - Jönsiga J! Att kalla Dirren för Mongo Maräng är att starta ett verbo-virtuellt krig som du bara kan förlora. Att ta det ett steg längre och lägga till prefixen Häx-pip framför Mongo Maräng är meningslöst. Häxpip Mongo Maräng är alltid ett steg före...

...eller någonstans på golfbanan. Idag gick Dirren (eller Mongo Maräng för dig då Jönsiga J) sin första fadderrond på golfbanan. Jisses va kul! Jag kan bli en golfare - jag är rätt bra. Tja, vi räknade självfallet inte poäng eller något men läs noga nu: jag var aldrig utanför banan, jag var aldrig i skogen eller i något vattenhinder. Jag slog rätt rakt, tyvärr hamnade jag i bunker två gånger, varav en som jag kom ur den på första slaget (den andra gången kom jag inte ur den alls - man slutar slå efter ett visst antal försök). Nästa fadderrond är om exakt en vecka - avslutning av kursen på tisdag och sedan börjar slitet att ta sig till 36+. När jag nått dit kan jag börja spela ner mig till officiellt handikapp - möjligen får jag handikapp om jag visar upp ovan Mongo-Maräng-foto med en gång ;)

Nåväl, officiellt handikapp och hela golfandet bygger på att familjen golfar med mig då det tar hur mycket tid som helst.

Dirren

7 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Där ser du dirren - allt gick bra :). Coolt med en golfande kompis...man kanske skulle ta och prova nån gång?!

Junior A sa...

Stopp! OK, att den lilla sockermarängen har fått dille på golf och roas av att slå på en liten boll men ska denna sport invadera fler Malvor.

Undrar en orolig Junior A

Junior A sa...

Dirren: Vad har du på dig? Är det så du ser ut på golfbanan? Det ser ut som du kommer från yttre rymden! Brillorna är riktigt fina men kombinationen av hjälm och brillor få mig att rysa!

Anonym sa...

Om det passar kan Mongo Maräng få titulera sig med suffixet Minidräng. Men det kanske inte passar dirren utan slirren?

Messias

Dirren sa...

Nämän, halloj på dig Jamsiga jönsiga J!Kul att du gett dig ut i den virtuella världen, man vet ju liksom aldrig i vilken dimension du befinner dig. Men du har helt rätt, att vara Minidräng passar mig inte, mycket hellre slirre (vad det nu kan betyda). Ha det bra och fastna inte i prefix-suffix-träsket - kanske kommer du inte ur det!

Anonym sa...

Lektion för Mongo M...'

Slirre=Slips

Salsa=Sås

Firma=Namn

(De två sistnämnda brukar ofta dubbelsägas. Inte bra)

Messias

Dirren sa...

...eller som vi säger på golfbanan: -Ur prefix-suffix-träsket rakt in i ordliste-bunkern.

Jag förstår att Messias har anlänt på denna blogg för att frälsa oss stackars förtappade alias-själar. Flamsiga tramsiga jamsiga jönsiga J. har säkert en ny svenska-á-la-Messias-lektion redo. Vi verbo-virtuella lärjungar väntar med spänning.

Vi hörs.