söndag 20 maj 2007

Jack Sparrow i maskroslandet

Idag har Dirren känt sig som Jack Sparrow - ni vet huvudpiraten i Pirates of the Caribbean. Anledningen är att jag jagat Davy Jonesar i vår gräsmatta.

Nu undrar ni säkert om jag fått en golfboll i huvudet - men kolla här: när man ska komma åt maskrosens rot måste man liksom ta undan alla blad och vad kommer fram: jo, värsta bläckfiskearmar. De är överallt och är hur sega som helst.

Precis som i filmen är det svårt att komma undan - enda sättet är att springa iväg, med så där fjantigt stil som Jack självfallet. Tur att det bara är tre dagar kvar till premiären av Pirates of the Caribbean: Vid världens ände. Vill ju gärna veta hur det slutar för Jack och hans polare - hur det gick med min gräsmatta ser ni nedan - nästan lika många maskrosor kvar som när jag började.

Jag gav nämligen upp min maskrosjakt rätt snabbt och "sprang" istället till golfbanan och satt några riktigt snygga puttar och chippar med mina nya fina klubbor.

Dirren bland maskrosor och pirater

Fotona är tagna av mästerfotografen Dirren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna till landet och jaga maskrosor. Vi har en hel drös på tomten som kaninerna kan få njuta av. Jag håller med om att det är ett j-kla jobb att bråka med dessa ting. Jag har svettats ymmigt idag när jag gick en rond mot dessa onda ting. Jag gav snabbt upp och bytte fighten mot solstolen, det passar en senior som mig bättre. :-)

Senior A.

Dirrens bästiga underbara jätte snälla dotter sa...

Ja, att rensa ogräs är ju inge kul ! Golf är ju betydligt roligare ! ;) Men tur är det ju att pappa finns, han sitter ju till och med nu och rensar ogräs till skillnad från dej som sitter och snackar sturnt med Lina i mobilen ! ;)