fredag 4 maj 2007

Glass, kräftor och Kalle Katt

Ja, så var det fredag. Snipp snapp slut, så var denna arbetsvecka slut! Tänk om det var tredagarsvecka jämt - vad annorlunda det skulle vara.
Den här helgen hoppas jag att vi får se Kalle Katt - han har lyst med sin frånvaro. Det var väl två veckor sedan kungen i backen behagade hälsa på sina fodervärdar. Mat går det som sagt åt, så det finns hopp om att han ännu inte förbrukat alla sina nio kattliv.

Min kära sambo spenderade gårdagen med att kliva runt på ett tak på ett husbygge så han såg ut som en kräfta i går kväll. Vårsolen brukar som bekant ta rätt bra. Men i morse såg han mest fantastisk ut. Mer brun än röd - så man blir ju avvis. Jag vill också se pigg och rosig ut. Hur som helst så är våren väl den enda tiden på året som jag önskade att man hade ett utomhusarbete. På vintern skulle jag inte överleva eftersom jag förmodligen skulle hittas ihjälfrusen i en snödriva, och på sommaren är det ofta så varmt att man vill undvika att jobba i solskenet mitt på dagen. Jag kanske trivs bäst i kontorsrummet när allt kommer omkring.

Idag har jag lämnat in uppgift nummer 2 på ledarskapsutbildningen, få ser hur den blir bedömd. Tycker aldrig att det blir perfekt, det är alltid småjusteringar som man vill göra i texten, men så är jag väl kanske lite av en text- och språknörd, även om jag här på bloggen slarvar med ett och annat stavfel pga tidsbrist.

Solen skiner och jag blev just nu sugen på en bägare med pistage- och valnötsglass. Jag får kanske gå på glassjakt efter jobbet!

Trevlig helg på er!

Junior A
-
(Bilden är från http://www.gb.se/)

Inga kommentarer: