fredag 18 maj 2007

Fulltecknad agenda för helgen

Nu är det dags att förlusta sig igen. :-) Idag, fredag drar jag och kära sambon till Dufweholms herrgård för att njuta av herrgårdsliv i ett dygn. Det är min juklapp som ska nyttjas och utnyttjas (hoppsan, hur lät det där? Inga orena tankar nu, bloggläsare.) Vi har blivit rekommenderade stället av vänner, så nu hoppas vi att mat, dryck och boende lever upp till omdömet.

På lördag ska jag resa vidare till huvudstaden för att umgås med mina kära syskon*. Vi ska träffas på tu man hand, utan barn och övriga bihang. Vi har bokat bord på restaurang Bryggan som ligger vid Ålstens småbåtshamn som enligt "lilla storebror" och systeryster ska vara en mysig restaurang. Nu dansar jag soldansen så vi får njuta av värme och sol på lördagkväll. Förhoppningsvis är det här början till en tradition för oss. För jag kan inte annat än hålla med mamsen som tycker det är på tiden att vi träffas på egen hand, utan mors omsorg om mat och husrum. ;-)

Senior A - med rätt att förlusta sig ;-)

*Fotnot: syskonskaran består av två bröder och två systrar. Trots namnet ovan är jag yngst i syskonskaran.

Inga kommentarer: