lördag 12 maj 2007

Fredagsöl på Eskilstuna ölkultur

Igår var det dags för after work på Eskilstuna ölkultur. Jag och dirren hade (naturligtvis) initierat besöket på stans coola pub, Eskilstuna ölkultur. Vi har några kollegor som inte är sena med att hänga på, så vi var ett litet, men törstigt gäng som traskade dit för att njuta av kall och smakrik öl. Tre av oss gick ut lite fegt i början enligt bartenden eftersom vi beställde in Eskilstuna premium som i hans ögon är en fegöl, vilket jag inte håller med om. Nåja, vi stannade inte vid denna dryck utan provade även på deras egna sorter; Bälgviken Pale Ale och Skogstorp som är öl med mycket smak och doft.

Vi märkte att vi inte är de enda kommunalanställda som uppskattar öl. In ramlade nämligen ett gäng från en stor förvaltning i staden som hade känt doften av öl under deras friluftsaktivitet. Sådär, nu har vi fått klart för oss hur de kommunala friluftsdagarna funkar. Jag ser fram emot vår som ska gå av stapeln snart. :-)

Eftersom jag var tvungen att gå vidare till andra festliga aktiviteter vid 18-tiden vet jag inte hur kvällen slutade, men ljudnivån var hög när jag lämnade sällskapet. Jag gissar att det blev ytterligare en eller två öl som provsmakades innan de traskade hemåt. Stämmer, dirren?

(Jag och J avslutade freda´n med en middag hemma hos Fröken Isakson och F. Tack för god mat och dryck!)

1 kommentar:

FuskDirren sa...

Resten av sällskapet vinglade hem redan 19.00 - man är ju tvungen att ta ansvar för familjen också. Håller med om att riktmärket för kommunala fritidsaktiviteter i och med detta är satt. Ansvaret på oss är nu att förmedla det till våra egna festfixare - kraven hårdnar och förväntningarna ökar. Så är det - en vanlig dag i stadshuset.

Dirren mitt i lörda´n