onsdag 9 maj 2007

Dirren och Senior A ur kurs

Idag har Dirren och Senior A varit på kurs i kungliga huvudstaden. Sjävaste yrkesföreningen ordnade en utbildning i syfte att utveckla yrkesrollen. Nu undrar vän av ordning, och även faktiskt jag, om det är möjligt att utveckla två så fulländade yrkesmänniskor som mig själv och min kollega Senior A.

Det visade sig mycket riktigt omöjligt.

Inte mycket nytt under solen, varför jag faktiskt måste ge kursen omdömet besvikelse. Det faktum att min noggranna, effektiva, smarta och förutseende kollega hade gjort en extra koll kring innehållet innan vi anmälde oss gjorde att vi var aningen förvånade över situationen. MEN helt usel var kursen ändå inte - bara inte vad vi förväntat oss.

Som nybliven golfare vet emellertid Dirren att man måste, med all kraft och fantasi man har, försöka hitta något positivt i varje situation = eftermiddagsfikat. Värsta kakbuffén dukades upp och det var inga massproducerade chokladbollar eller dammsugare - nä nu snackar vi hembakta små smaskiga hallongrottor, äpplekaka med vaniljsås, tårta, pepparkakesockerkaka småbitar med något gott kladd på och så vidare.

Så vad lärde vi oss av dagen: bakom ett missvisande kursprogram lurar en härlig kakbuffé!

Dirren


Jordgubbstårta är gott! Bild från www.fotoakuten.se

5 kommentarer:

sa sa...

Dirren och Senior A uppvisar klara tecken på stagnation och bristande självinsikt.
Det är helt enkelt livets gång. Oförmågan att utvecklas döljs under en skenbild av fullkomlighet. Intresset riktas mer mot det som ger direkt belöning i form av t ex jordgubbstårta.
I nästa steg kan vi förvänta oss att intresse väcks för dragspelsmusik och bingo.
Själv har jag kanaliserat de här till synes ödesstyrda krafterna mot golfspelande. Och där är ju också dirren på god väg.

Junior A sa...

Sockermissbruk på skattebetalarnas bekostnad! Nä men vet ni vad! ;-)

Anonym sa...

Jag måste iaf kommentera och poängtera att jag fick med mig några nya idéer trots det missvisande kursprogrammet. Dirren glömde att berätta om de goda kolorna jag upptäckte på bordet utanför föreläsningssalen. De höll tänderna och blodsockret igång en lång stund.:-)

Senior A.

Anonym sa...

Sa: den da´n jag börjar intressera mig för dragspel och bingo är det nog dags att läggas in på Tunagården. ;-) Men du kanske har börjat få vittring på aktiviteterna?

Senior A - som trots åldern har långt kvar tills dragspel och bingo blir aktuellt.

Anonym sa...

Dragspel och bingo - verkar kul! När kan man börja?

Undrar Dirren