tisdag 17 april 2007

Värsta bästa dan

Idag har varit en riktigt bra dag!

Det började klockan 11.45 med att jag blev bjuden på lunch av en kurskompis från högskolan. Han hade lovat mig en lunch redan sedan skoltiden och nu hade vi även hans nya jobb att fira - som han börjar i mitten av juni. Grattis G! Jag åt en av mina favvo-rätter på en av stadens asiatiska restauranger.


Jag hade inte mer än kommit tillbaka till jobbet när jag får ett mail med "får jag bjuda på glass" rubrik. Klart man får bjuda mig på glass - närsomhelst, varsomhelst, hursomhelst (hum)...
Jag glufsade i mig en Pepe-strut utan några som helst problem! Gott! Tack fröken Isakson.

Dagen avslutades med en två timmar lång teorikurs i golf, där jag tyckte mig förstå alla golfvett-regler och ingen poängbogey-räkning överhuvdtaget. Det oroar mig inte alls - får jag bara sova på saken så blir allt kristallklart.
Dirren

2 kommentarer:

Anonym sa...

När katten är borta dansar råttorna på bordet verkar det som. ;-)

Praktikanten

Fröken Isakson sa...

Praktikanten: Det vill till att du håller dig på din arbetsplats så att du inte missar allt det roliga ;-)