söndag 29 april 2007

Swing it!

Jisses - fyra timmars golfande tar kål på vem som helst.

Dagen började med en repetition = putt och chip. Putten funkar fint men chip - alltså jag får inte till det. Satt och tjurade en stund och gav mig på det igen...men - nja, jag fattar liksom inte hur det ska gå till. Tänkte i det ögonblicket att jag struntar nog i det här med golf.

Lunchen höjde humöret - varm mat serverad vid bordet gör vem som helst glad!

Därefter ett två timmar långt swing-pass. Alltså jag är ju bra på att swinga. Det gäller att ha fokus UNDER bollen och ta det lungt, liksom "svepa" iväg bollen. Innan jag förstod det använde jag metoden: -Nu är jag förbannand - vem liknar bollen. Och så tänkte jag bara på någon i stadshuset som jag tycker behöver en klubba i huvudet och slog hårt som f...n. Men den funkade ju inte. Bollen är ju min kompis - den ska iväg med omsorg...

Jag blir nog en riktigt bra golfare! Och en trött golfare. Just nu sörplar jag kaffe för att hålla mig vaken och längtar efter att klockan ska gå så att det blir en normal sovtid och golfDirren får gå och lägga sig. Natti natti stadshuset - vi syns imorgon.

SöndagsDirren

Inga kommentarer: