torsdag 12 april 2007

Studier, en ny frisyr och ett trevligt besök

Idag har jag lämnat in min första av sex inlämningsuppgifter i ledarskapskursen. Uppgiften gick ut på att beskriv en organisation och att lyfta fram för- och nackdelar med den organisationsmodellen. Jag har valt att beskriva den förra organisationen jag arbetade i och koncentrerat min studie på organisationsteori, ledarskap samt förändring och utveckling av organisationer.

Sedan har jag även tagit lite extra flexledigt på eftermiddagen så att jag kunde gå och klippa mig. Tack och lova att min frisör är tillbaka från Thailand! Resultatet? En variant på Amelie-från-Montmartre-frisyr!

Måste också berätta att chefen för myndigheten idag kom in på rummet och undrade hur det kändes på nya jobbet! Har ni varit med om det någon gång? Inte jag iallfall. Hur som helst tyckte jag att det var en mycket trevlig och uppskattad gest, även om jag satt och tuggade på en banan när han knackade på! På förra jobbet tror jag inte ens att högsta hönset visat sig i korridoren där enheten jag tillhörde var placerad. Kanske borde mina forna arbetskamrater ge personen en karta över stadshuset? Vem vet vilka "skatter" som gömmer sig i huset...

Eftersom jag befinner mig på Stockholmskontoret i morgon är det inte säkert att jag bloggar i morgon så då vill jag redan nu passa på att önska Trevlig Helg.

Hoppas att vi alla får njuta av solstrålar i helgen!

Junior A

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som det snart är dags för ett studiebesök på din nya arbetsplats. När passar det för fröken?

Spännande med ny frisyr. Fixa en digitalkamera nu så vi får se den nya frissen. :-)

Ha det fint i huvudstaden och på Haga slott.

Senior A.