söndag 8 april 2007

Ännu mera påsk


På långfredagen bjöd vi över junior och P på påskbuffé. Bordet var dukat med det som hör påsken till; lax, sill, västerbottenost, ägghalvor, potäter, köttbullar, prinskorvar, räkor, oliver...(okey, oliver och räkor kanske inte är riktig påskmat, men variation förnöjer). Som ni ser verkar det som maten gick hem hos gästerna.


På påskafton drog kära J till Åre för några dagars skidåkning (å jag är inte ett dugg avis på honom som har sparade semesterdagar som gör det möjligt för honom att vara ute och flänga och fara). Jag åkte ut till K-sund för att njuta av mamsens goda påskmat och för att möta upp brorsan som jag bjudit hit över i helgen. På kvällen åkte han och jag tillbaka till stan och njöt av några öl på Bishop´s tillsammans med några kompisar.

Påskdagen har brorsan och jag tillbringat i stugan tillsammans med trädgårdsexperten mamma som gett goda råd inför trädgårdssäsongen. Brorsan började genast knacka på väggarna och riva i fasaden, så nu har J redan fått ett uppdrag på brädgården. :-) Jag såg hur det kliade i fingrarna på brorsan och snäll som jag är erbjöd jag honom på stående fot att tillbringa sin semester i stugan. Nja...inte hela semestern tyckte väl han, men han gick med på att ägna midsommarhelgen åt att spika på stugan. (En bra början tycker jag eftersom han kom på den brillianta idén att vi ska byta ut ena fasaden som börjar se skamfilad ut). Hantverkare kommer med andra ord på både bra och krävande uppdrag. :-)

Nu är jag utmattad efter dagens upptåg och tänker njuta av en god bok i ryggläge. Ha en fin fortsättning på påsken!

Senior A.

Inga kommentarer: