onsdag 25 april 2007

MUA

Det gäller att ta alla tillfällen för att repetera golfregler, men också att hitta nytta för dem i vardagen. Därför har min tavla utanför mitt arbetsrum sett ut så här idag.

För er, stackars människor, som inte vet vad MUA betyder kan jag berätta att det är en förkortning för Mark under arbete - alltså på golfbanan. När MUA har blå-vita pinnar runt området får man inte gå in och hämta sin boll, utan man har fri dropp (eller hur sa?).

MUA på kontoret betyder alltså Monica under arbete och den blå-vita pinnen markerar således att jag inte vill bli störd. Har man kastat in någon "boll" kan man droppa den i precis vilket annat arbetsrum man så önskar.

GolfDirren

9 kommentarer:

Junior A sa...

Nåja...det kan inte bli ofta det blir MUA i stadshuset...

;)

Anonym sa...

Suck, det blir bara värre å värre för varje dag. Någon som vill ha en rumssambo som är skötsam och arbetar flitigt? Svar önskas till en ungdomlig senior. :-)

Dirren sa...

Senior A: HerreGud! Skänker du bort mig?
Junior A: Är det verkligen lagligt?

Undrar Dirren

Fröken Isakson sa...

Senior A: Jag kan gärna byta....du kan få båda mina eller välja fritt vem du vill ha! Tänk vad bra...två till priset av en :)

junior a sa...

Sälvfallet är annonserande efter ny rumskamrat lagligt enligt lex-junior - speciellt om det sker för att behålla sin mentala styrka ;-)

Dirren sa...

Lex-junior...visst, somliga jurister gillar uppenbarligen anarki och total okänslighet mot Direktörer - glöm aldrig att även en Dirre har känslor.

Djupt sårad Dirre som nog allt kan hitta en ny egen rumskompis alldeles på egen hand = har en på gång och gissa om du kommer att bli avundsjuk Senior A. Kan du sitta där sen och ha tråkigt och höra mig skratta nera i korridoren...

Anonym sa...

Heja junior! Länge leve paragraferna och jag ska aldrig mer säga att jurister är omständiga. ;-)

Senior A.

Anonym sa...

Dirren, jag tror jag vet vem du har på gå och han är inte lätt att muta har jag förstått. Hur ska du gå tillväga undrar en segerviss senior? :-)

Dirren sa...

Vaddå muta - han tjatar!

Dirren