onsdag 25 april 2007

Mormors födelsedag

Idag ska Junior A:s mormor uppmärksammas! Hon är en dam i sina bästa år och fyller idag 79 år. Det är extra roligt att uppmärksamma henne här på bloggen eftersom jag vet att hon och morfar är trogna bloggläsare. Min mormor är fantastiskt på att laga mat, ibland kan jag komma på mig själv att längta efter hennes kålpudding, spenatstuvning eller skrynkeltårta med hallon.

Men det är inte bara maten. Mormor och morfar har varit hörnstenarna i mitt liv under uppväxtåren. Det var de som alltid tog sig tid att leka och hitta på saker, uppmuntrade och stöttade. Jag har många fina barndomsminne med mormor och morfar - minnen som jag vårdar lite extra nu när jag befinner mig så långt ifrån Skåne. Kort sagt - jag har två stora guldstjärnor till morföräldrar.

Eftersom mormor är väldigt förtjust i frukost på sängen, är jag alldeles säker på att morfar uppfyllt denna önskan på födelsedagen. Många grattiskramar och hurra-rop från

Junior A

(Bilden är från www.fotoakuten.se)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin hälsning och roligt att vi har bloggläsare från Österlen hälsar senior.