torsdag 12 april 2007

Konferens,tjattrande kollega och en chef

Idag har jag bokat in mig på konferensens Offentliga rummet som går av stapeln 29-31 maj. Eftersom jag oftast brukar vara snål när det gäller hotellboende i tjänsten tänker jag ta ut svängarna litegrann denna gång och har förhoppningsvis uppgraderat mitt boende. Det avgörande beslutet kom när min tidigare chef från Göteborgstiden lockade med martinidrinkar på hotellet han bokat in sig på. Kära U; du förstår precis vad en kvinna som jag kräver och behöver. ;-)

Idag har jag även busat med min rumskollega, tillika dirren och tjatat om hennes telefonovanor. Som ni säkert förstår är det mest snack i luren om hennes kommande golfrundor och helgplaner. Det där med att visa hänsyn åt hårt arbetande kollegor verkar hon inte förstå sig på.


Imorrn vankas det funktionsträff med chiefen. Jag och dirren har skojat med honom brevledes och skrivit en väldigt kryptisk dagordning. Hoppas han förstår vinken och kommer med frukostfrallorna i högsta hugg. :-)

Senior A.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, Senior A, jag förstår att du är avundsjuk på en direktörs popularitet...många ringer...många viktiga beslut att ta ställning till...en direktörs liv helt enkelt.

Dirren