måndag 9 april 2007

Kalle Anka har stora trovärdighetsproblem

Sisådär, då är snart påskledigheten över och arbetet tar vid igen. Av någon outgrundlig anledning kände jag mig väldigt påmind om just arbetet när jag läste denna insändare på Aftonbladets debattsida från den 31 mars i år:

"Kalle Anka har stora trovärdighetsproblem.
Efter flera nätters läsning har jag tröttnat. De overkliga händelserna i Kalle Anka är ett problem för seriens trovärdighet, gång på gång händer saker som inte fungerar i praktiken.
Man kan ta lite exempel: Oppfinnarjocke uppfinner strålpistoler som gör en tyngdlös, eller tidsmaskiner som de reser med hej vilt. Joakim von Anka badar i pengar som om det vore vatten, vet ni hur mycket mynt väger?
Sedan den allra största frågan, de är djur och pratar! Och vad är det med denna skillnad mellan djur och djur? Musse är en liten mus men har en hund? En hund som går på alla fyra beter sig som en hund. Samtidigt är Musses bästa polare Janne Långben, som också är en hund.
Jag har sagt upp premunerationen.
En riktigt sur förbannad Kalle Anka-läsare"

Dirren

Bildkälla: www.duckipedia.de

1 kommentar:

Junior A sa...

Men Dirren, vad hade du förväntat dig av en anka i en sjömansblus utan något plagg på nederdelen och som i upprört tonläge gör obgripliga ljud?