torsdag 12 april 2007

Julklapp i april?

I helgen ska sambon nyttja julklapp han fått av mig. Vi ska nämligen på en avkopplande slottsweekend till Haga Slott. Det kan min hårt arbetande sambo behöva! Helgen startas med afternoontea, därefter hoppas vi ta en skön promenad ner till Mälaren och koppla av i relaxavdelning. Middagen avnjutes i någon av slottets vackra matsalar och avslutas med kaffe i någon av salongerna. I weekendpaketet ingår afternoontea, välkomstdrink, 3-rätters middag, logi och stor frukostbuffé. Vi hoppas få en jätteskön helg med god mat och dryck. Vad gäller drycken ska det inte bli några problem eftersom slottet har egen vinkällare och dessutom blivit utnämnd av Föreningen Munskänkarna till Årets Vinkrog 2007. Dessutom verkar vädergudarna vara på vår sida, det ska nämligen bli riktigt vackert väder med sommartemperaturer.

Junior A

Bilden är från www.hagaslott.se

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ni kommer garanterat att få en superduper helg. Haga slott är så fint. Där har jag varit med info.nätverket. Dirren, du minns kanske sessornas show på Haga slott?

Såväl mat som rummen håller hög klass. Ni har gjort ett bra val med andra ord. :-)
Senior A.

Junior A sa...

Ja, det hoppas jag. Recenssion kommer efter helgen.

Malva sa...

Senior A: Sessor på slottet...hum... jag minns en spökshow som fick blodet att stelna och håret (som vanligen ligger slickat runt huvudet som en tysk krigshjälm) att resa sig rakt upp. Best in show var visst ett, till vardags, stadshusspöke. Så passa ni er Junior A och pojkvän - på Haga slott kan vad som helst hända.

Dirren

Junior A sa...

Dirren, stadshusspöke på Haga slott?! Det kan inte vara möjligt. Håll dig hemma i helgen ;)

P:S Jag väntar fortfarande på din respons på kommentaren till Kalle Anka-inlägget

Malva sa...

Junior A: Alltså vad som var så läskigt med Kalle Anka-debatt-inlägget var de liknelser som dök upp i mitt huvud när jag läste typ: saker som händer men som inte fungerar i praktiken. Eller Oppfinnarjocker som uppfinner saker som inte går att uppfinna men de ska ändå uppfinnas. Och det här med vem är husdjur till vem och vem är polare med vem?

Jag misstänker nog allt att du ser samma saker som jag ;) Egentligen trodde jag nog att det var du som var författare till debatt inlägget från början :)

Dirren

Junior A sa...

Du har alldeles rätt, det skulle mycket väl kunnat vara jag. Vi är nog lika knasiga, du och jag.

Å andra sidan tror jag att Kalles värld kanske bara är en spegling av verkligheten. Tycker man brottas med samma problemställningar i sitt eget liv. se fort=>

Junior A sa...

=> Ibland tror jag att det snarare är jag och sambon som är Kalle Katts "husdjur". Saker ska göras fastän man vet att det är meningslöst och vem som är polare med vem och vem som tar vem funderar man på då och då , eller hur?

Anonym sa...

Snacka om diskussioner på hög nivå, eller i allafall förvirrande nivå. ;-)

Senior A med solsken i blicken :-)