tisdag 17 april 2007

Informatören talar

Idag har jag varit på det efterlängtade mötet angående kommunalt vatten och avlopp i Kolsta hatt. Jag höll mig lugn och lyssnade när platschefen redogjorde för projektets tidplan. Den informationen var ganska snabbt avklarad och då var det tillfälle för oss andra att ställa frågor. Jag frågade lite försynt om dikena runt vårt hus och varför vi boende inte hade fått någon information om att vägarna skulle vara helt oframkomliga. Platschefen rodnade och insåg snabbt att de helt enkelt hade missat att informera oss. Istället för att klaga på det föreslog jag snabbt att vi i fortsättningen ska bli informerade via e-post av honom, via våra föreningarnas ordförande så att arbetet flyter på smidigare för alla. Övriga tyckte det var en lysande idé och platschefen skrev snabbt ner sin e-postadress samt telefonnummer för att kedjan ska komma igång så fort som möjligt. Han bad mig även att ringa honom i slutet av veckan för att stämma av hur långt de har kommit med dikena eftersom han inte vill att jag ska åka ut i onödan och bli irriterad. :-)

Utöver bristande information har jag varit irriterad över deras intrång på vår tomt och där fick jag även muntligt på att det var en olyckshändelse (miss i deras bedömning av tomtkartan) från deras sida och tomten ska självklart återställas och även kompenseras. Jag frågade snabbt om bortforsling av sly kunde vara en rimlig kompensation och det höll han med om.

Om allt detta även fungerar i praktiken återstår att se, men eftersom jag är en positiv prick vill jag tror att de lyssnade på våra frågor och tog till sig vikten av fungerande kommunikation och kompensationer så att projektet avlöper smidigt. Fortsättning följer...
Hur som helst är jag i alla fall nöjd med dagens möte och jag fick bekräftelse på att jag inte hade överreagerat på gårdagens händelse eller intrånget på vår tomt. Sånt känns alltid skönt.

En nöjd senior.

Inga kommentarer: