söndag 22 april 2007

Helgrapport

Ja, den här helgen har till 90% bestått i skrivarbete för min del eftersom jag håller på att snickra på inlämningsuppgift nr 2. Sambon han snickat på riktigt - golvet är på plats och alla kökskåp har monterats. Min del i köksrenoveringen har hitintills inte varit speciellt stor - men om inget annat så får jag inreda och dutta med finishen senare. Det blir skoj.

I går grillade vi en entrecote och körde klyftpotatis i ugnen. Till det en flaska rött. Sedan softade vi i soffan till ännu ett helt fantastiskt Stadshotells-program på P4. Två timmar grymt bra musik, eller i mitt fall en timme - en trött Junior somade in redan kl 23.00.

Kalle Katt som inte visat sig på ett par tre veckor dök plötsligt upp i går kväll, vilket var bra. Då vet vi att det är han som är inne på nätterna och äter och ingen annan katt! Inga synliga skador på kungen i backen men ett antal fästingar festade loss på honom...

Nu är det dags att stäng av maskinen. Imorgon väntar en ny arbetsvecka och en ny tråk-dag med tvättid på kvällen. Lika bra att göra så mycket tråkigt som möjligt på måndagar eftersom det sällan händer något roligt iallafall på veckan första dag...

Tingeling

Junior A

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att kungen på landet har visat sig igen. Det är jobbigt när katterna är ute på vift.

Det låter spännande med köksprojektet. Vi kanske får komma ut och kika någon dag?

Senior A.