onsdag 18 april 2007

Golfvett

Som renrasig Dirre ägnar jag mig självfallet åt golf. Nu har jag klarat av golfkursens fyra första timmar, vilka innehöll information och övningar i golfvett. Några av golfvett-reglerna förstår jag inte alls:

  • Skyll aldrig på otur när det går dåligt
    Varför inte det? Om det, mot förmodan, skulle gå dåligt för mig när jag spelar golf kan det bara bero på någon eller några av följande anledningar; dåligt väder, snea golfbollar, osymetriska golfklubbor, dåligt klippt gräsmatta, träben, närsynthet, översynthet eller emaljöga.


  • Långrandiga och detaljerade berättelser om spelrundor är ointressanta för många i din omgivning
    Och? Jag spelar ju inte bara golf för att det passar så bra för en Dirre - jag spelar ju även golf för att jag ska ha något att prata om! Vill jag tråka ut mina arbetskamrater med ingående speldetaljer då står det väl mig fritt - luften är fri!
Sådär, nu kan jag övergå till att repetera poängbogey-räkningen så jag har något att redogöra för imorgon på fikarasten.

Dirren

Foto: www.fotoakuten.se

1 kommentar:

Junior A sa...

Jag inser att jag lämnade stadshuset i tid! Skulle inte stå ut med detta eviga golfdravlet många sekunder;)!