måndag 2 april 2007

Första dagen i förvirringens tecken

Jaha, då har jag gjort min första dag som statsanställd och det är som alltid den första dagen på en ny arbetsplats - förvirrande, men många nya intryck. Idag har jag mest hälsat på folk och fått veta i stora drag vad jag ska göra. Imorgon ska jag få it-support och få lite mer konkreta arbetsuppgifter att börja jobba med. Det har varit en bra dag, det första intrycket av den nya arbetsgivaren är "so far so good", så det här ska nog gå vägen.

Idag har jag blivit överraskad! Min snälla moster och morbror i Skåne har skickat en jättefin blomsterbukett till jobbet! En riktigt vårbukett med gula och oranga tulpaner och orang-röda gerbera pryder nu mitt nya tjänsterum. Jag blev jätteglad. Tack snälla ni! Jag hoppas dessutom att mosters hand är på bättringsvägen...

Detta inlägg avslutas med ett citat från min nya bok. Håll tillgodo.

Junior

"Säg vad du behöver så ska jag berätta hur du klarar dig utan det"

(ur: Smart sagt, B.Wahlströms Bokförlag AB)

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Vad kul att höra att du har haft en bra dag :). Gullig moster och morbror som skickar blommor!

Anonym sa...

Du e värd dom :)

Jodå hande blir bättre för varje dag.

Kram Moster