söndag 1 april 2007

Förkylning och vårbruk


Helgen har gått i förkylningens- och vårbrukets tecken. Efter en vecka med krasslig hals blev jag, lagom till helgen förkyld.

Eftersom jag är kvinna ligger jag inte och ojar mig nu när våren har kommit och stugan väntar på att bli ompysslad. Nu är det dags att ta itu med trädgårdsbestyren efter hösten och vintern. Nu har jag uppdaterat mig på trädgårdsfronten och utrustat stugan med diverse verktyg som är bra att ha till vårbruket. Det som göms i snö...kan man lugnt säga när det gäller vår trädgård. I helgen har krattan, sekatören och skottkärran fått jobba hårt och ändå finns det hur mycket som helst att göra på tomten. Någon som känner sig sugen på lite hederligt kroppsarbete kommande helg?

I söndags kom Marika och Johan förbi på sin fina motorcykel för att kolla in stugan. Tack för besöket. Nästa gång kanske ni kommer sjövägen? :-)
Senior A.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna
Jag ser ut som ett litet barn bakom Johan på den där bilden *haha*

Kram Marika