torsdag 26 april 2007

Dubbel lön till dubbelarbetande Junior?

Döm om min förvåning när jag öppnade dagens post när jag var hemma på lunchen. Det visade sig att förra arbetsgivaren skickat en lönespecifikation till mig med uppgift att månadslön skulle sättas in den 27 april! Snacka om aprilskämt. Visserligen kändes det väldigt trevligt att den förra arbetsgivaren ville fortsätta att avlöna mig, med det går bara inte för sig! När man var anställd fick man kämpa för att få löneförhöjning men när man slutar så fortsätter man att betala lön! I bland är det upp-och-ner-vända världen.
Efter ett samtal med min gamla lönerapportör har detta omedelbart åtgärdats efter min "anmälan"och jag kommer att få ett inbetalningskort så att jag kan reglera skulden till arbetsgivaren. Rätt ska vara rätt.

Junior A

Pengarna är ifrån www.riksbanken.se

Inga kommentarer: