tisdag 24 april 2007

Deklarationsdags

Nu kan jag meddela att jag gjort min skyldighet som skattebetalare.Jag har nämligen lämnat in min deklaration i tid. Visserligen är deadline först den 2 maj, men det skadar inte att vara ute i god tid. Dessutom slipper jag att tänka på den under kommande långhelg.

Även om jag och sambon i andra sammanhang stretar emot den nya tekniken så har jag för först gången i år sms-deklarerat. Det var otroligt smidigt och man får en sms-bekräftelse omgående. Jag har tidigare telefondeklarerat, men sms-varianten var ännu smidigare, den kan jag rekommendera eftersom det var mindre siffror att komma ihåg och knappa in.

Junior A

Bilden är hämtade från www.skatteverket.se

2 kommentarer:

Dirren sa...

Varför streta emot tekniken? Min fråga är: hur klarade vi oss utan e-post? Jag tror faktiskt inte att jag egentligen gjorde det ;)
Och sms - har svårt att tänka mig att någon någonsin kommer att komma på något smidigare elelr mer praktiskt.

TeknikDirren

Anonym sa...

Å jag har blivit vuxen eftersom jag var tvungen att skaffa e-legitimation detta år. Jag slutar aldrig att imponeras av Skatteverket och deras användarvänliga tjänster. Guldstjärna till dem!

Senior A