lördag 28 april 2007

Chip och putt

Fyra timmars golfkurs - samt en halvtimmes lunch: så har min lördag sett ut. Jag har avancerat från teoripassen till praktikpassen. Idag har jag lärt mig att putta och chippa.

Alltså att putta är ganska enkelt - alla har vi spelat minigolf: men chip! En helt ny teknik, helt plötsligt ska klubban ner i marken. Tränaren säger: -Tänk klippa gräsmatta! Och chip, det måste ju vara världens vanligaste slag i golf, hur ofta hamnar man inte utanför green?!

Tiden flög iväg, tankarna var bara på att få bolleländet så nära håleländet som möjligt. Golf det är grejor för den som behöver koppla av - det är helt säkert. Det går inte bara inte att tänka på något annat.

Imorgon då ska jag lära mig ännu en teknik - swing.

En hel ny värld har öppnat sig - det är faktiskt himla coolt!

GolfDirren

Bildkälla www.fotoakuten.se

Inga kommentarer: