fredag 20 april 2007

Långa bollar på Bengt

...eller Dirren som vi säger i stadshuset.

Idag kom jag, nyklippt och kaffesugen, inrusande i fikarummet klockan 15.47. Självfallet kommenterade genast mina arbetskamrater min nya frisyr: -Åh, har du klippt dig - va snygg du blev (som om jag inte vore skitsnygg redan innan!).

Min jobbarkompis R. håller också reda på mitt nyförvärvda fritidsintresse och gör en intressant reflektion: -Har du klippt dig i en golf-bolls-frisyr? Hum, vad svarar man på det - är det en positiv eller negativ kommentar?

Nåväl, den kommentaren väckte helt klart postfacksinsorteraren på avdelningen för hon utbrister: -Golfbollar! Det måste vara golfbollar i det internkuvert som du fått idag!

Vilket i sin tur gör att mina tankar slängs från golf-bolls-frisyrs-värderings-grubbling till vad-har-jag-fått-i-interkuvert-handling. Tre microsekunder senare sliter jag upp mitt knögliga internkuvert och räknar till tio bättre begagnade golfbollar - utan avsändare. Men visst är det du G! Och du har helt rätt - jag kommer att behöva många golfbollar - eller som vi säger i stadshuset: många golfbollar på Dirren.

FredagsDirren

2 kommentarer:

Junior A sa...

Du är inte klok ;)

Snällt att någon gav dig extra bollar. Jag vill gärna se golfbolls-frisyren - lägg upp en bild.

Anonym sa...

Sånt är livet som dirre, dvs många har kommentarer om dirrar. Det är bara att gilla läget! ;-)

Hur som helst klär du i lugg. :-)

Senior A