torsdag 5 april 2007

After ski...

Tre skiddagar i Sälen har nu passerat. Kala fläckar och sorbe i backen, men det soliga och varma vädret var åtminstone trevligt. Har åkt en hel del trots förutsättningarna - också på en kal fläck vilket resulterade i en vurpa som åtminstone roade två av familjemedlemmarna (den tredje missade hela spektaklet då hon är rätt mycket snabbare ner för backen än undertecknad) - särskilt då jag tjatat om att de skulle se upp för kala fläckar just på grund av vurp-risken.

Eftersom den kala fläcken fanns i ett litet gupp (jodå, jag åker i sådana med livet som insats) hade jag svårt att komma upp. Skidorna, och jag, låg tvärs över guppet vilket innebär att jag inte hade någon fast mark och således inte heller något motstånd när jag försökte få av mig skidorna. Och de löste ju inte ut...har jag för låg vikt inställd? Så jag såg ut som en liten (ganska stor) skalbagge där jag låg i backen i mina svarta skidkläder, min svarta hjälm och svarta solglasögon, i det lilla guppet, och sprattlade tills äldsta familjemedlemmen förbarmade sig över mig och hjälpte mig av med skidorna. Sedan kröp jag fram till planare underlag och reste mig upp först när jag var säker på att marken under mig skulle hålla. Det sista såg väldigt töntigt ut enligt säkra källor.

Har inte saknat jobbet ETT DUGG! Tycker det är finfint med fyra lediga dagar till. Ska ägna mig åt lite promenader och övrigt renlevnadsliv då jag tror att jag fått ölmage efter Sälenresan :-)

Får nog lov att läsa lite "Vindens skugga" också för jag har inte rört boken under min semester ännu och Malva-dagen närmar sig.

En påskledig Dirre

1 kommentar:

Anonym sa...

Ho, ho vilken vurpa, dirren! Var det ingen i familjen som dokumenterade fallet? Tur i oturen låter det som du klarade armar och ben, skönt.
Njut av påsken!

Senior A.