måndag 19 mars 2007

Vilken superhelg!

Oj, oj, oj! Vilken trevlig helg jag och sambon har haft. Lördagen inleddes med att jag fick visa legitimation på systembolaget! Nu tror ni kanske att kassörskan var en gråhårig dam i 60-års åldern, men icke. Kassörskan var knappt över 20! Visst är det en kick att få visa leg när man fyllt 31! Min sambo sa med med glimten i ögat: "Det är väl inte så kontigt, du ser så ung och "oförstörd" ut". Så nu ligger sambon verkligen på plussidan.

Berns hotell var rikigt bra. Rummet var super-stylish, sängen mjuk och skön, och i badrummet fanns badartiklar från Face. Maten intogs i matsalen med guld, speglar och gigantiska kristallkronor. Middagen bestod av sushi, friterad sparris, lammrostbiff och parfait med färska björnbär. Mums, Mums. Frukosten gick inte heller av för hackor. Många olika pålägg, bröd, frukter, juicer, bakverk m.m.

Hur var showen? Det går nog inte att använda annat än superlativ! Jättbra, urhäftig och rolig! Orup och Lena sjöng fantastiskt bra, bra låtarrangemang, härligt samspel dem emellan. Dessutom var andra delen interaktiv. Allsångsinslagen gjorde att hela China-teatern kokade! Showen har som en enda lång (för-) fest. Gillar ni låtarna - gå och se Lena + Orup.

Efter en tur till Nordiska museet på söndagen, som också kan rekommenderas, åkte vi hem efter en väldigt lyckad helg i huvudstaden.

Junior A

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det bli bättre? Först bli tagen för ung och vacker, sedan få njuta av finfint boende och en underbar show. Det låter som lyckan ler mot junior A just nu. Njut!

Senior A

Dirren sa...

Ett tips från "en-som-varit-med-ett-tag" i systembolagsvängen är helt enkelt att förekomma: ta upp leget, tryck upp det i nyllet på expediten och säg "Ja, och så vill du ju förstås se mitt leg också?". Funkar alltid - ingen säger nej!

Meddelar Dirren som nu, pigg efter en delikat måltid: se ovan, släpat sig upp från soffan, passerar datorn för att slänga sig till nästa sovplatsanhalt.

Eskil sa...

Jag behöver aldrig visa leg. Men det beror väl på att jag är så känd i Eskilstuna.

Junior A sa...

Dirren: Varför så aggressivt beteende? Gårdagen måste varit jobbigare än jag förstått!

Eskil: Roligt att just du hittat till bloggen! Om du mot förmodan skulle bege dig utanför tunas gränser tycker jag inte att du ska använda dig av Dirrens stil.

Senior A: Njuter i stora drag.