söndag 18 mars 2007

Systerhelg

I helgen har jag haft besök av min kära syster på en så kallad systerhelg. Det innebär en helg där vi två umgås utan barn och make/sambo.

Eftersom vi båda gillar att shoppa blev det några besök i butikerna och lite fynd bland vinterns reahögar. Efter det intog vi en härlig lunch på Reetro för att sedan bege oss till konsmuseet för att få oss i en dos kultur. Vi spanande in PopArt utställningen och gjorde några små fynd i prylbutiken.

Sedan kände vi oss lagom mätta på kulturupplevelser i stan och tog Vitnos ut på landet för att insupa lite lantluft. Syster har inte sett vårt fina sommarställe så vi rattade oss ut till Kolstahatt. Eftersom jag har en kreativ syster försåg hon mig snabbt med roliga idéer på hur jag kan smycka trädgården. (Själv funderade jag mest över var hammocken och hängmattan ska placeras). :-)

Kvällen tillbringade vi i stan med god mat, vin och mycket tjejsnack tills vi båda gäspade ikapp.

Söndagens utflykt gick ännu en gång ut på landet med flera kreativa idéer från syster som redan har tagit på sig titeln Kolstahatts inredningsarkitekt. Snäll som hon är har hon erbjudit sig att skissa på hur vi kan bygga ut/om i stugan. Fortsättning följer...
Kolla gärna in hennes fina webbplats: http://www.vitacoaching.se/hem.php

Nu har jag lämnat av vid tåget och har hunnit bråka med vår router (Linda, hoppas Fredrik kan ställa upp som it-tekniker i veckan), den gillar inte vår IP-adress längre.

Nu ska jag ringa lilla storebror som blir hela 38 år idag, hurra, hurra!

4 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Vilken mysig helg ni verkar haft :). Jag tror säkert jag kan skicka ut it-teknikern på uppdrag. Kanske medhjälparen kan få ett glas vin ;-)?

Anonym sa...

Fred dyker upp klockan 7 idag, kom över du också om du vill. Jag kan nog fixa fram ett glas vin om du är törstig. ;-)

Senior A.

Junior A sa...

Låter hur trevligt som helst. Jag vill också se stugan, hoppas att vi kan åka nu när vädret tillåter att man kan se tomten på riktigt.

Anonym sa...

Absolut! Det får vi planera in framöver. Men tänk på att ni behöver gummistövlar och oömma kläder. Hela området är numera en byggarbetsplats.

Senior A