måndag 19 mars 2007

Jag fixar det inte

Efter en helt jävla skruvad dag på jobbet landar jag hemma med helt omgjorda planer för resten av dagen...finns liksom inte en uns energi för att göra något överhuvudtaget - tur ungarna inte behöver hjälp med några läxor utan klarar sig på egen hand.

Eftersom resten av familjen äter pommes frites och rostbiff (usch) får jag fixa mitt eget käk. Jag kan faktiskt slänga ihop en omelett = tomat, lök, ägg, lite mjölk, salt, peppar och lite riven ost. TIPS för alla som följer detta recept är att blanda väl - det glömde jag så allt salt och peppar fanns i de sista tre tuggorna. Möjligen var det därför bearnaisesåsen (som vad det enda av övriga familjens mat som passade undertecknad) smakade så bra till alla tidigare tuggor...

Meddelar en helt slut Dirre

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dirren om dagen. Själv avslutade jag den med ett spinningpass för att tömma ur mig all elak energi jag hade i kroppen.

Hoppas du sover gott inatt o att huvudet håller sig lugnt.

Senior A.

Eskil sa...

Jag vet precis hur det känns. Så är det varje dag för mig. Knasiga frågor som ska besvaras på sekunden. Inte får man ordentliga matraster heller och jobba dygnet runt ska man. Mitt i natten vill en kines söka dagisplats eller veta när Vattenpalatset har öppet.

Dirren sa...

...du och jag Eskil...

Junior A sa...

Känner igen fenomenet - känslan av att vara som en urvriden disktrasa. Usch!

Men något som värre är bearnaisesås + omelett. Hur äckligt låter inte det?