måndag 26 mars 2007

Fästingtider!

Jag verkligen hatar fästingar. Det är det äckligaste kryp jag känner till. Kolla bara in bilden! Jag fasar för den gastkramande upplevelsen att ha en fästing som satt sina käftar i min kropp. Hitintills har jag "bara" haft dessa snuskdjur krypande på mig, men det har räckt för att bli helt hysterisk!

Anledningen till att jag måste bekänna min fästing-ångest är för vi igår upptäckte att Kalle Katt hade den första fästingen krälande i sin päls. Nu fram till nästa vinter kommer jag att noggrant kontrollera både katten och mig själv, på jakt efter dessa otäcka kvalster.

Junior A

Foto: Lars-Åke Janzon

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm! Kalle katt, vem kan det vara?

Anonym sa...

Japp, nu är fästingsäsongen här. På med långbyxor och gummistövlar när du är ute och traskar hälsar senior A - numera van fästingplockare

Junior A sa...

Kalle Katt är kung i backen (namnet på lantstället.)Kalle är en snart 5-årig svart och vit kastrerad bondkatt. Kalle lystrar även till namnet Scarface eftersom han har ett långt ärr över nosen. Hans hobbies är att ligga framför spisen, äta, jaga möss och fåglar och att slås med grannens katter!

Anonym sa...

När jag läste det är inlägget så började jag kolla runt på mina ben och armar mm.....Jag säger bara TACK!! Jag hitta en fästing på mitt ben och jag fick bort den :) Tack vare dig så upptäckte jag det TACK!!!